תשלום פרימיות לחברת ביטוח בגין ביטוח חיים או אובדן כושר עבודה
מס הכנסה מעודד ביטוח חיים פרטי ע"י זיכוי מס בגובה עד 25% מהסכום ששולם לחברת הביטוח (תלוי בתקרת ההכנסות).
במידה וביטוח החיים שולם ע"י המעסיק, אין צורך בצירוף אסמכתא, מערכת אלפי תדע להוציא את הנתונים מטופס ה-106 שנטען למערכת.
במידה ובוצע תשלום ישירות לחברת הביטוח, נצרף דו"ח שנתי מרוכז, אותו נפיק מאתר חברת הביטוח.
שלב 2 - בחירת דיווח על ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה
במסך בחירת זיכויים, סמנו את 'תשלום פרימיות לחברת ביטוח בגין ביטוח חיים או אובדן כושר עבודה'.
במספר שאלות מערכת אלפי תבדוק האם ניתן לדרוש זיכויים שיאפשרו להקטין או לבטל את תשלום המס.
בהתאם לתשובות, מערכת אלפי תחשב את הזיכויים ותשתמש בהם לחישוב המס הכללי.
שלב 3 - טעינת דו"ח שנתי של ביטוח חיים
שלב 4 - השוואת נתונים
אלפי תציג את הנתונים שהתקבלו מהקובץ שהעלתם בשלב טעינת הדו"ח, השוו את הנתונים בדו"ח של חברת הביטוח לנתונים שהמערכת מציגה על מנת לוודא שכל הסכומים מופיעים.
למשל בדוגמה זו – הסכום בשדה 036/081 בטבלה של חברת הביטוח היה 738 ש"ח. והסכום מופיע גם בטבלה של אלפי. אם כל הסכומים זהים – ניתן להמשיך לעמוד הבא.
במידה ויש חוסר התאמה, פשוט נלחץ על השדה ונזין את הערך הנכון.
פשוט, נכון?